Monday, October 10, 2011

Minyak Hitam NGV-S

Ok tiba masa waktu servis..new info untuk tukar minyak hitam..kereta yang pakai NGV digalakkan untuk tukar minyak hitam khas untuk NGV. Ada formula khas utk NGV. Aku pakai yang direkomen oleh pomen NGV iaitu NGV-S. Harga dalam RM70. Milage 5000km je la pulak..


Aku service (minyak hitam dgn oil filter) ritu sekali dengan tuning NGV aku baru RM110. Ok la. Ha lagi satu kalau sapa2 nak pasang sistem NGV dah ade dah kat Alor Setar area belakang hotel Sentosa. Ada sorang pomen melayu yang buat kat situ.Ni no telefon dia..0195758890. Dia pasang brand tomaseto (italy mari). Ni lokasi wikimap dia..harga kene tanya dia..aku tak tau..


http://wikimapia.org/#lat=6.1245696&lon=100.3616792&z=18&l=0&m=w





1 comment:

  1. Assalammualaikum hanis,
    Saya kamarul dari sungai petani. Saya juga menggunakan toyota avanza 1.3, saya nak tanya beberapa soalan....
    1. Berapa kelajuan kereta yg sesuai utk pengguna ngv. Sebab ada info, bhw pembakaran ngv menyebabkan suhu yg tinggi banding dengan petrol, dan kelajuan tinggi dlm jangkamasa lama akan menyebabkan valve bengkok.
    2. Sejak gunakan ngv, ada tak masalah dgn engin.

    ReplyDelete